
TJA'DAN BAKIM MERKEZİ İDDİALARINA SERT TEPKİ
TJA'DAN BAKIM MERKEZİ İDDİALARINA SERT TEPKİ

Bakım merkezinde yaşandığı iddia edilen ihlallere ilişkin açıklama yapan Tevgera Jınen Azad (TJA), işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölümlerin münferit olmadığını, bunun cezasızlık politikalarının ve kadınlar, engelliler ile yaşlıları güvencesiz bırakan sistemin bir sonucu olduğunu vurguladı. Tevgera Jınen Azad (TJA), Özel Şifa Bakım Merkezi’nde yaşandığı iddia edilen işkence, cinsel taciz, tecavüz ve şüpheli ölümlere ilişkin İHD Batman Şubesi’nde basın açıklaması gerçekleştirdi. “Tacize, tecavüze karşı alanlardayız” pankartının açıldığı açıklamaya TJA’nın yanı sıra çok sayıda kurum ve kuruluş katıldı. Açıklamada, TJA aktivisti Ruken Zeryam Işık metnin Türkçesini okurken, Kürtçesini TJA aktivisti Havva Can okudu.
''HAKİKATIN ÜZERİ ÖRTÜLMEMELİ''
Bakım merkezinde yaşandığı iddia edilen olayların cezasızlık politikalarının bir sonucu olduğunu belirten Ruken Zeryam Işık, “Batman’da Özel Şifa Bakım Merkezi’nde yaşanan işkence, şiddet, istismar ve ihmaller yalnızca birkaç kişinin maruz kaldığı suçlar değildir. Bu olay, kadınların, engellilerin ve yaşlıların nasıl bir güvencesizlik ve cezasızlık rejimiyle karşı karşıya bırakıldığını gösteren ağır bir toplumsal yaradır. Gerçeklerin açığa çıkarılması ve sorumluların hesap vermesi yalnızca mağdurların değil, tüm toplumun ortak sorumluluğudur” dedi. TJA olarak iddiaların gündeme geldiği ilk andan itibaren alanlarda olduklarını belirten Işık, “Bugün direnişimizin ve adalet nöbetimizin 10. günündeyiz. On gündür adalet talebimizi sokaklarda, meydanlarda ve nöbet alanlarında büyütüyor, hakikatin üzerinin örtülmesine izin vermeyeceğimizi ifade ediyoruz” diye konuştu. Işık, yürüttükleri eylemler sonucunda Valiliğin açıklama yapmak zorunda kaldığını, bazı ailelerin de hak arama girişiminde bulunduğunu belirtti. “İlk gün kadın hareketi olarak açıklamamızı yaptık. Ardından tüm bileşenlerimizle kitlesel bir yürüyüş gerçekleştirerek adalet talebimizi sokaklara taşıdık. Sosyal medya çalışmalarıyla konuyu geniş kesimlere ulaştırmaya çalıştık. Bir hafta boyunca Batman Adliyesi önünde oturma eylemi yaparak adalet nöbetimizi sürdürdük. Yürüttüğümüz mücadele ve oluşan toplumsal basınç sonucunda Batman Valiliği açıklama yapmak zorunda kalmış, çeşitli sivil toplum örgütleri girişimlerde bulunmuş ve bazı aileler İnsan Hakları Derneği’ne başvurmuştur” dedi.



